تاریخچه چرخ خیاطی

پیدایش اولین چرخ‌خیاطی

با پیشرفته‌تر شدن جوامع و نیاز بشر به پوشاک ،وسیله‌ای به عنوان چرخ خیاطی برای دوخت و دوز سریع‌تر لباس‌ها ، توسط خیاط‌ها مورد توجه واقع شد. به گونه‌ای که در سال 1790فردی به نام  تامیس سنت   در کشور انگلستان ،یک چرخ خیاطی را که تنها قادر به دوخت‌های زنجیره­‌ای مانند بود، طراحی و به بازار ارائه کرد. اما از آنجایی که این چرخ خیاطی تولید شده بیشتر  برای دوخت پارچه‌های چرمی طراحی و ارائه شده بود، از محبوبیت خوبی  برای استفاده عمومی برخوردار نشد.

چرخ خیاطی پیشرفته بارتلمی

پس از آن در سال1830فردی به نام  بارتلمی تیمونیه  در کشور فرانسه، موفق به ساخت چرخ خیاطی پیشرفته‌تری شبیه به چرخ خیاطی­های امروزی شد ، که با استقبال گروه زیادی از مردم مواجه شده بود. اما به دلیل این‌که برخی از کارگران این اختراع را  به عنوان یک مانع برای کسب و کار خودشان می‌دیدند ، شبانه  کارگاه بارتمی را به همراه چرخ‌های او به آتش کشیدند و این اختراع نیز نتوانست جایگاه موفقی برای استفاده به دست بیاورد.

پس از آن افراد زیادی در سال‌های متوالی چرخ‌های خیاطی متنوع و مختلفی را اختراع و ارائه کرده‌اند . تا این‌که صنعت چرخ خیاطی توانسته است جایگاه امروزی خودش را در میان این اختراعات به دست بیاورد. از میان چرخ خیاطی­های ارائه شده ، چرخ خیاطی ژانومه به دلیل طراحی کاربردی  و مناسبی که دارد از طرفداران بیشتری برخوردار می­باشد. در ادامه چگونگی مراحل اختراع چرخ خیاطی ژانومه به طور مختصر جهت آشنایی بیشتر شما شرح داده شده است.

تاریخچه اختراع چرخ خیاطی ژانومه

با توجه به سیر تحولات بسیار زیاد رخ داده در طراحی و توسعه چرخ‌های خیاطی گوناگون، در سال  1921فردی با نام “بوساکا” از کشور ژاپن، به جای استفاده از میله سنتی که برای دوخت مورد استفاده قرار می‌گرفت ،به کار­گیری  قرقره فلزی چرخنده را پیشنهاد کرد.
به دلیل شباهتی که این قرقره چرخنده فلزی مورد استفاده در چرخ خیاطی ژانومه به چشم مار دارد، نام ژانومه برای این چرخ خیاطی پیشنهاد شده است.پس از آن شرکت ژانومه در سال 1979، چرخ خیاطی ژانومه کامپیوتری را، جهت  راحت‌تر شدن خیاطی در کارگاه‌های بزرگ ارائه کردهو طراحی و تولید چرخ خیاطی­های این شرکت را توسعه داده است. به گونه‌ای که امروزه چرخ خیاطی ژانومه در کشورهایی مانند استرالیا ، تایلند ،تایوان ، مکزیک، آفریقا  ،کانادا و  در حال تولید محصولات گوناگون و متنوع است.

خرید چرخ خیاطی ژانومه

برای بازدید از انواع مدل‌های چرخ خیاطی­های ژانومه، می­توانید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی چرخ ایران که نمایندگی  رسمی و معتبر چرخ خیاطی ژانومه در کشور است مراجعه کنید. سپس با مطالعه اطلاعات مندرج در رابطه با چرخ خیاطی­های ژانومه، چرخ خیاطی مورد نظرتان را سفارش داده و خریداری نمایید.

به اشتراک بگذارید ارسال: